Hej vi har fått möjligheten att spela träningsmatch mot Hisingen på lördag, dock behöver dom svar senast imorgon om vi kan komma, svara på kallelsen under morgondagen senast om ni kan vara med 😊
Hej
Vi skall hålla en egen cup, Lilla Trekungacupen, vi vill såklart att så många som möjligt kan vara med :)
Hej
vi är anmälda till Cup i Lerum, meddela snarast om ni kan vara med för att säkra en plats.
ha en fin dag
Sammandrag Bohuslän-Dal 7/10
Sammandrag Göteborg
Sammandrag Bohuslän-Dal
Sammandrag Göteborg
Sammandrag Göteborg
Träningsmatch Hovås, 2 enheter
Hej Andreas
Hoppas helgen varit bra!
Då kör vi träningsmatch på söndag. Lite kort info nedan
2 enheter var med målvakter för bägge
Istid 12:30-14:00, lite sargbygge så är vi redo att köra igång 12:35
Omklädningsrum redo en timme innan
Vi kör 2x22 minuter, Byter enheter i paus
Bara att höra av dig om ni har några funderingar
Sammandrag Bohuslän-Dal
Sammandrag Göteborg
Sammandrag Göteborg
Sammandrag Göteborg
Sammandrag Bohuslän-Dal
Sammandrag Göteborg
Sammandrag Bohuslän-Dal
Sammandrag Göteborg
Sammandrag Göteborg
Sammandrag Göteborg
Sammandrag Bohuslän-Dal
Sammandrag Göteborg
Hej
Kil har frågat oss med kort varsel om vi kan bidra med några lag till deras cup.
det kommer att vara billigt, ca 250kr/spelare, cupen är en dag, vi har sagt att vi skall ha minst 5 matcher om vi skall åka. Spelschema och tider kommer inom kort, räkna med start runt kl 09-10.
vi kommer åka med två enheter.
Sammandrag Göteborg
Sammandrag Göteborg
Sammandrag Göteborg
Sammandrag Bohuslän-Dal
hej
vi är anmälda till Isbjörnscupen, lagkassan står för lagavgiften, spelaravgiften betalar man själv, se kostnad nedan i infon från Kållered. Avgiften swishas till lagkontot, märk med namn och Isbjörnscupen.
”Varmt välkomna till Kållereds Isbjörnscup 2024!
KSK's Team14 bjuder in till cup den 23:e mars 2024
Spelform och matcher
Alla lag spelar matcher mot olika motstånd. Vi vill att alla deltagande lag ska få spela så mycket hockey som möjligt. Vi följer Gbgif´s beslut att spela 3 mot 3. Spelregler enligt Svenska ishockeyförbundet.
Matchtid 1x15 min med flygande byten. Vi vill låta spelarna testa på att spela med flygande byten som vi kommer göra under kommande säsong. Anmäler en förening 3 lag eller fler kan det dock hända att dessa möter varandra. Spolning sker efter ca 3 spelade matcher. Planen är att alla lag ska få spela ca 4-5 matcher var.
Första matcherna spelas kl ca 08:30, spelschema och tider kommer senare.
Varje "Lagenhet" består av minst 6+1 spelare, vi ser gärna att varje förening anmäler 2 lagenheter dvs ett lag (minst 12+2 spelare). Vi förbehåller oss rätten att ta in så många föreningar som möjligt för att få möta så många föreningar som möjligt.
Domare
Våra duktiga föreningsdomare håller ordning på isen. Vi hjälps alla åt att uppmuntra de killar och tjejer som ställer upp som domare. Vi har nolltolerans mot argumentation med domaren.
Matchdräkter
Om båda lagen har samma färg på dräkterna är det upp till bortalaget att byta tröjor.
Spelplaner
3 matcher kommer köras samtidigt.
Mat
Mellanmål och frukt kommer finnas och disponeras fritt av lagen i omklädningsrummen och finns tillgängliga från första matchen och hela dagen.
Lunch serveras alla spelare och 2 st ledare per lag. Detta äts bredvid kafeterian och serveras lagvis på i schemat angiven tidpunkt, om särskilda behov finns (allergi/intolerans) vg meddela detta så ska vi försöka lösa det. Matschema kommer skickas ut i samband med spelschema.
Omklädningsrum
Varje lag disponerar ett låsbart omklädningsrum under hela dagen.
Övrigt
I hallen finns en läktare för er som vill titta på och det kommer att finnas lotterier mm.
Vi har ett uppskattat café där vi serverar enklare rätter samt fika.
Betalning
Kostnad för deltagande är 4000kr/lag (2 lagenheter, vid fler lagenheter tillkommer en kostnad om 2000kr/enhet) samt 280kr per spelare (2 ledare ingår per lagenhet). Tillkommande ledare 130 kronor/st.
Kontaktperson/cupansvarig
Johanna Jonsson 0733526797
Varmt välkomna till en dag fylld med spännande hockey!
Hälsningar,
Team 14 - Kållered SK”
Sammandrag Bohuslän-Dal
Hej
Vi kommer anmäla oss till Bjäre Entr Cup i Ängelholm, tidig start på morgonen vill man övernatta så finns förslag i nedan text, övernattning anordnas inte av KIK utan det gör man på eget initiativ isf.
Lagavgift står lagkassan för, spelaravgift står spelaren för.
för övriga uppgifter, se nedan text från arrangören.
// Andreas
"Rögle BK bjuder in till Bjäre Entreprenad Cup för åldersklassen U10 med spelare födda 2014. Cupen spelas söndagen 21/4 2024 i Ängelholm.
www.bjareentreprenad.se
TID
Cupen beräknas pågå under hela dagen. Matchstart kl. 08.00 och slut ca kl. 17.00.
PLATS
Samtliga matcher spelas i Akademihall 1 och 2. Vi har tillgång till två ishallar under hela dagen och kan då erbjuda många matcher och varierat motstånd.
LAG
Vi planerar för upp mot 20 deltagande lag. Vi ser helst att man anmäler 2 lag eller fler. Rekommenderat är 7–10 spelare per lag.
SPELFORM
1/4-dels plan. 3 mot 3 + målvakt. 3 planer per isyta. Matchtiden är 1 x 15 minuter rullande speltid med "tutbyte" efter 60 sekunder. Tekning efter ”tutbyte”. Vid mål eller målvaktsblockering startar domaren spelet i ”dropruta”. Jaktstraff tillämpas.
KOSTNAD OCH BETALNING
Lagavgift 2 500 kr. Tre ledare ingår per lag.
Spelaravgift 400 kr per spelare.
Extra ledare 150 kr per ledare.
Lagavgiften skall betalas efter att bekräftelse har erhållits.
Spelaravgifterna skall betalas senast 2023-03-21.
Betalningsuppgifter erhålles via mail efter bekräftelse på ert deltagande.
OMKLÄDNINGSRUM
Ni kommer att disponera ett omklädningsrum under hela dagen. Vid många deltagande föreningar kan ni komma att få dela omklädningsrum med annan förening.
OBS! Glöm inte skridskoskydd!
MAT OCH ALLERGIER
För deltagande spelare och upp till tre ledare per lag ingår följande i avgifterna:
- Frukostkorg
- Lunch (serveras i Arenarestaurangen i Catena Arena)
- Mellanmål eftermiddag
- Fruktkorg
- Ledarfika under hela dagen
Eventuella allergier meddelas vid spelarregistrering på cuponline.se.
LAGVÄRD
Alla lag välkomnas av en lagvärd på morgonen. Lagvärden finns tillgänglig under hela dagen och hjälper till med praktiska frågor såsom tider, lunch etc.
ANKOMST
Ankomst tidigast kl. 07.00.
BOENDE
För lag som behöver övernattning rekommenderar vi Hus 57 (https://www.hus57.se) som ligger centralt beläget i Ängelholm.
ÖVRIGT
Kiosk och grill serverar allt från hamburgare, korv och dryck till fika, godis och annat gott! Allt detta finns utomhus i anslutning till Akademihall 1. Ett välfyllt lotteri med fina priser kommer att finnas på plats inne i Catena Arenas foajé.
Träning Team -14
Träning Team -14
Träning Team -14
Träning Team -14
Samträning Team 14/15
Samträning Team 14/15
Träning Team -14
Samträning Team 14/15
Samträning 14/15
Samträning Team 14/15
Träning Team -14
Samträning Team 14/15
Träning Team -14
Samträning Team 14/15
Träning Team -14
Samträning Team 14/15
Träning Team -14
Samträning Team 14/15
Träning Team -14
Samträning Team 14/15
Träning Team -14
Samträning Team 14/15
Träning Team -14
Samträning Team 14/15
Samträning Team 14/15
Samträning Team 14/15 på Skarpe Nord, utomhus.
Samträning Team 14/15
Samträning Team 14/15
träning Team 14
Samträning Team 14/15 på Skarpe Nord, utomhus.
Samträning Team 14/15
träning Team 14
Träning Team 14
Samträning Team 14/15 på Skarpe Nord, utomhus.
Träning Team 14
Träning Team 14
Samträning Team 14/15 på Skarpe Nord, utomhus.
Samträning Team 14/15
Samträning Team 14/15
Samträning Team 14/15 på Skarpe Nord, utomhus.
SamTräning Team 14/15
Träning Team 14
Samträning Team 14/15 på Skarpe Nord, utomhus.
SamTräning Team 14/15
Samträning Team 14/15 på Skarpe Nord, utomhus.
SamTräning Team 14/15
Samträning Team 14/15
Samträning Team 14/15 på Skarpe Nord, utomhus.
SamTräning Team 14/15
Samträning Team 14/15 på Skarpe Nord, utomhus.
SamTräning Team 14/15
SamTräning Team 14/15
Samträning Team 14/15
Samträning Team 14/15 på Skarpe Nord, utomhus.
SamTräning Team 14/15
träning team 14
Samträning Team 14/15 på Skarpe Nord, utomhus.
SamTräning Team 14/15
träning team 14
Samträning Team 14/15 på Skarpe Nord, utomhus.
SamTräning Team 14/15
träning team 14
träning team 14
träning team 14
träning team 14
träning team 14
träning team 14
träning team 14
träning team 14
träning team 14
träning team 14
träning team 14
träning team 14
Hej
vi bjuder in till föräldramöte som sätter punkt för säsongen. Viktigt att alla försöker komma så vi inte går miste om åsikter om säsongen som vart.
vi ser helst att man kommer fysiskt, har man inte möjlighet så ordnar vi med en Teams-länk, skriv det isf i kommentaren på kallelsen.
//Ledarna
Hej
vi bjuder in till säsongens första föräldramöte, välkomna.
Hej
vi välkomnar alla spelare till en
uppstartsdag med Team -14, 2 ispass och lite övriga aktiviteter är inplanerade.
medtag:
komplett utrustning
klädsel för ute/inneaktivitet
Mer detaljer skickas ut längre fram.
//Ledarna
Lagfotografering, återkommer när vi vet exakt klockslag.
viktigt att alla är ombytta och klara till kl 15:55
Hej vi har fått möjlighet att spela knattematch i pausen på A-Lagets match på angivet datum, det skall även vara 2 knattar innan match, som får möjlighet att byta om och värma upp med A-Laget. Alla ni som får denna kallelse är uttagna till eventet, viktigt att ni svarar snabbt om ni inte kan deltaga så vi får in ersättare. Sista svarsdatum är satt till 10 dgr innan match.
1. De två som ska vara knattar bör vara i omklädningsrummet 1 tim och 15 min innan matchstart för att kunna vara med på värmning.
2. Övriga till paushockey samlas senast på utsatt matchtid, kl 16:00. 1:a Paus ca 30-35 min efter matchstart Knattar till denna matchen är Nils & Abbe. Ledare kommer att finnas i hallen och hjälpa till med allt, så det är bara att komma med ett glatt humör :) /Ledarna
Hej vi har fått möjlighet att vara knattar innan match, som får möjlighet att byta om och värma upp med A-Laget.
1. De två som ska vara knattar bör vara i omklädningsrummet 1 tim och 15 min innan matchstart för att kunna vara med på värmning.
1. De två som ska vara knattar bör vara i omklädningsrummet 1 tim och 15 min innan matchstart för att kunna vara med på värmning. Knattar denna dagen är Theodore och Carl-Hugo.