Sammandrag Göteborg
Sammandrag Göteborg
Sammandrag Bohuslän-Dal
Sammandrag Göteborg
Sammandrag Bohuslän-Dal
Sammandrag Göteborg
Sammandrag Göteborg
Sammandrag Göteborg
Sammandrag Bohuslän-Dal
Sammandrag Göteborg
Hej
Kil har frågat oss med kort varsel om vi kan bidra med några lag till deras cup.
det kommer att vara billigt, ca 250kr/spelare, cupen är en dag, vi har sagt att vi skall ha minst 5 matcher om vi skall åka. Spelschema och tider kommer inom kort, räkna med start runt kl 09-10.
vi kommer åka med två enheter.
Sammandrag Göteborg
Sammandrag Göteborg
Sammandrag Göteborg
Sammandrag Bohuslän-Dal
hej
vi är anmälda till Isbjörnscupen, lagkassan står för lagavgiften, spelaravgiften betalar man själv, se kostnad nedan i infon från Kållered. Avgiften swishas till lagkontot, märk med namn och Isbjörnscupen.
”Varmt välkomna till Kållereds Isbjörnscup 2024!
KSK's Team14 bjuder in till cup den 23:e mars 2024
Spelform och matcher
Alla lag spelar matcher mot olika motstånd. Vi vill att alla deltagande lag ska få spela så mycket hockey som möjligt. Vi följer Gbgif´s beslut att spela 3 mot 3. Spelregler enligt Svenska ishockeyförbundet.
Matchtid 1x15 min med flygande byten. Vi vill låta spelarna testa på att spela med flygande byten som vi kommer göra under kommande säsong. Anmäler en förening 3 lag eller fler kan det dock hända att dessa möter varandra. Spolning sker efter ca 3 spelade matcher. Planen är att alla lag ska få spela ca 4-5 matcher var.
Första matcherna spelas kl ca 08:30, spelschema och tider kommer senare.
Varje "Lagenhet" består av minst 6+1 spelare, vi ser gärna att varje förening anmäler 2 lagenheter dvs ett lag (minst 12+2 spelare). Vi förbehåller oss rätten att ta in så många föreningar som möjligt för att få möta så många föreningar som möjligt.
Domare
Våra duktiga föreningsdomare håller ordning på isen. Vi hjälps alla åt att uppmuntra de killar och tjejer som ställer upp som domare. Vi har nolltolerans mot argumentation med domaren.
Matchdräkter
Om båda lagen har samma färg på dräkterna är det upp till bortalaget att byta tröjor.
Spelplaner
3 matcher kommer köras samtidigt.
Mat
Mellanmål och frukt kommer finnas och disponeras fritt av lagen i omklädningsrummen och finns tillgängliga från första matchen och hela dagen.
Lunch serveras alla spelare och 2 st ledare per lag. Detta äts bredvid kafeterian och serveras lagvis på i schemat angiven tidpunkt, om särskilda behov finns (allergi/intolerans) vg meddela detta så ska vi försöka lösa det. Matschema kommer skickas ut i samband med spelschema.
Omklädningsrum
Varje lag disponerar ett låsbart omklädningsrum under hela dagen.
Övrigt
I hallen finns en läktare för er som vill titta på och det kommer att finnas lotterier mm.
Vi har ett uppskattat café där vi serverar enklare rätter samt fika.
Betalning
Kostnad för deltagande är 4000kr/lag (2 lagenheter, vid fler lagenheter tillkommer en kostnad om 2000kr/enhet) samt 280kr per spelare (2 ledare ingår per lagenhet). Tillkommande ledare 130 kronor/st.
Kontaktperson/cupansvarig
Johanna Jonsson 0733526797
Varmt välkomna till en dag fylld med spännande hockey!
Hälsningar,
Team 14 - Kållered SK”
Sammandrag Bohuslän-Dal
Hej
Vi kommer anmäla oss till Bjäre Entr Cup i Ängelholm, tidig start på morgonen vill man övernatta så finns förslag i nedan text, övernattning anordnas inte av KIK utan det gör man på eget initiativ isf.
Lagavgift står lagkassan för, spelaravgift står spelaren för.
för övriga uppgifter, se nedan text från arrangören.
// Andreas
"Rögle BK bjuder in till Bjäre Entreprenad Cup för åldersklassen U10 med spelare födda 2014. Cupen spelas söndagen 21/4 2024 i Ängelholm.
www.bjareentreprenad.se
TID
Cupen beräknas pågå under hela dagen. Matchstart kl. 08.00 och slut ca kl. 17.00.
PLATS
Samtliga matcher spelas i Akademihall 1 och 2. Vi har tillgång till två ishallar under hela dagen och kan då erbjuda många matcher och varierat motstånd.
LAG
Vi planerar för upp mot 20 deltagande lag. Vi ser helst att man anmäler 2 lag eller fler. Rekommenderat är 7–10 spelare per lag.
SPELFORM
1/4-dels plan. 3 mot 3 + målvakt. 3 planer per isyta. Matchtiden är 1 x 15 minuter rullande speltid med "tutbyte" efter 60 sekunder. Tekning efter ”tutbyte”. Vid mål eller målvaktsblockering startar domaren spelet i ”dropruta”. Jaktstraff tillämpas.
KOSTNAD OCH BETALNING
Lagavgift 2 500 kr. Tre ledare ingår per lag.
Spelaravgift 400 kr per spelare.
Extra ledare 150 kr per ledare.
Lagavgiften skall betalas efter att bekräftelse har erhållits.
Spelaravgifterna skall betalas senast 2023-03-21.
Betalningsuppgifter erhålles via mail efter bekräftelse på ert deltagande.
OMKLÄDNINGSRUM
Ni kommer att disponera ett omklädningsrum under hela dagen. Vid många deltagande föreningar kan ni komma att få dela omklädningsrum med annan förening.
OBS! Glöm inte skridskoskydd!
MAT OCH ALLERGIER
För deltagande spelare och upp till tre ledare per lag ingår följande i avgifterna:
- Frukostkorg
- Lunch (serveras i Arenarestaurangen i Catena Arena)
- Mellanmål eftermiddag
- Fruktkorg
- Ledarfika under hela dagen
Eventuella allergier meddelas vid spelarregistrering på cuponline.se.
LAGVÄRD
Alla lag välkomnas av en lagvärd på morgonen. Lagvärden finns tillgänglig under hela dagen och hjälper till med praktiska frågor såsom tider, lunch etc.
ANKOMST
Ankomst tidigast kl. 07.00.
BOENDE
För lag som behöver övernattning rekommenderar vi Hus 57 (https://www.hus57.se) som ligger centralt beläget i Ängelholm.
ÖVRIGT
Kiosk och grill serverar allt från hamburgare, korv och dryck till fika, godis och annat gott! Allt detta finns utomhus i anslutning till Akademihall 1. Ett välfyllt lotteri med fina priser kommer att finnas på plats inne i Catena Arenas foajé.
Hej
Nu har spelschemat kommit för Islanders cup, samling sker enl nedan angivna tider.
Lag 1 samlas kl 7:40
Lag 2 samlas kl 8:50
Lag 3 samlas kl 7:40
hej
vi är anmälda till Islanders Cup istället för Bäckencupen som blev inställd, som vanligt står varje spelare för sin spelaravgift som swishas till lagkassan.
denna cupen är ganska nära inpå så redan om en vecka måste ni ha svarat på kallelsen.
info från Hisingen nedan.
InformationVälkomna!
Islanders Cup spelas lördagen 31 Aug 2024 i Tuve ishall (Västra Tuvevägen 70).
Istid mellan kl.08.30-18.00. Schema sätts utifrån hur många lag som anmäler sig och skickas ut ca 1 vecka innan matchstart. Vi räknar med minst 5 matcher per lag.
För spelare födda 2014, dispens behövs visas upp för spelare som är födda tidigare utöver målvakt och tjejer.
Spelform och regler
Nivå på cup är lätt/medel.
Denna cup kommer att spelas enligt hemmaplansmodellen för C2 (dvs spelformen som barn födda 2014 kommer ha till hösten) utan tacklingar och på 1/4- dels plan.
Spel 3 mot 3 (och målvakt) med 3 matchplaner samtidigt, flygande byten.
Ett lag skall bestå av minst 6 utespelare + 1 målvakt och max 9 utespelare + 2 målvakter.
Vi spelar med svarta puckar. Resultat redovisas inte, i enlighet med Svenska ishockeyförbundets riktlinjer.
Matchtider
Första matcherna startar ca kl.08.30
Vid planering av spelschema kommer hänsyn tas till hur långt respektive lag har att åka till Tuve ishall.
Deltagaravgift: 300kr/spelare (minst 7 st spelare/lag). 2 st ledare ingår kostnadsfritt. Extra ledare debiteras 150kr. Mellanmål, frukt och lunch ingår i deltagaravgiften.
Trekungacupen som vi själva anordnar, räkna med att alla som anmäler sig kommer att behöva hjälpa till med div saker runt arrangemanget.
Sammandrag BD
Vi ersätter Lysekil som lämnat återbud
Hej
Vi har anmält 3-4 lag för spel i 3-dagars cupen Nordic Youth Trophy 3-5 jan, som vanligt står lagkassan för lagavgift och ledare, spelaravgift står man själv för.
all nödvändig info från arrangören bifogas nedan, kallelsen svaras på senast 30/9.
"EXEMPEL PÅ SPELFORMAT
U11-klassen spelas i enlighet med Svenska Ishockeyförbundets Hemmaplansmodell vilket innebär spel 3-mot-3 + målvakt på 1/4 yta av isen. Varje lag som anmäls är som utgångspunkt tänkt att bilda två stycken smålag med rekommendationen om 6–9 utespelare + 1 målvakt i varje. Dessa smålag följer varandra i spelschemat och spelar samtidigt mot ett annat lags smålag i varsin zon. Varje matchtillfälle omfattar 2x15 minuters matchspel. I pausen byter bortalagets smålag zon så att smålagen ställs mot nya motståndare.
Vid önskemål om att anmäla ett udda antal smålag (1, 3, ...)
I de fall en förening anmäler att udda antal smålag paras dessa ihop med en annan förenings smålag i spelschemat för att skapa jämna smålagspar. Ange därför antal smålag i anmälan, tack!
Alla-möter-alla (fre–lör): Lagen fördelas i 5- eller 6-lagsgrupper på olika orter runtom i Värmland. På respektive ort spelas matcher under fredag och lördag, där alla möter alla (totalt fyra eller fem matcher per lag).
Nya motståndare och matcher (sön): Lagen omfördelas på söndagen, där några lag får byta spelort, i syfte att alla ska få möta så många nya lag som möjligt. Lagen spelar ytterligare två matcher vardera.
Preliminära spelorter: Arvika, Filipstad, Grums, Karlskoga, Kil, Kristinehamn och Säffle.
OBS! Spelformatet är flexibelt och kan komma att förändras beroende på antal lag i cupen.
INFORMATION OM ANMÄLAN
Anmälningsavgift per lag: 5 000 SEK (för upp till 2 smålag)
1 smålag = 1 lag = 1 anmälningsavgift
2 smålag = 1 lag = 1 anmälningsavgift
3 smålag = 2 lag = 2 anmälningsavgifter
4 smålag = 2 lag = 2 anmälningsavgifter
5 smålag = 3 lag = 3 anmälningsavgifter
osv.
Deltagaravgift:
- spelare: 1 000 SEK
- ledare: 500 SEK
Inkl. boende på hårt underlag, skolsal eller liknande.
Mer information om möjligheter till uppgraderat boende (hotell, vandrarhem etc.) kommer.
Måltider som ingår: 2 frukost (lördag och söndag), 2 lunch (lördag och söndag), 3 middag (fredag, lördag och söndag), 2 kvällsmål (fredag och lördag) samt mellanmål i form av frukt.
Sista anmälningsdag: 25 november 2024.
BETALNINGSINFORMATION
Vi erbjuder betalning via Swish, kort eller Klarna.
VIKTIGA DATUM & ÖVRIG INFORMATION
När anmälan är färdigställd får angiven kontaktperson ett mail från The Nordic Season om att vi tagit emot er anmälan - det kan hamna i skräpposten, så håll gärna koll där. Vi har som mål att behandla er anmälan inom 14 dagar från att den kommit in.
Om och när anmälan godkänts får angiven kontaktperson ett nytt bekräftelsemail från The Nordic Season samt ett mail med information om viktiga datum inför turneringen.
Via lagkontot ska ni senast fredagen den 6 december ha bokat deltagaravgifter för spelare och ledare (= angivit antal spelare och ledare). Här kan ni också lägga till personer som önskar specialkost. Vänligen specificera allergi/specialkost via "ytterligare önskemål".
Ni skall också registrera era spelare (namn, tröjnummer & födelsedatum) och ledare (namn, mailadress & telefonnummer) senast fredagen den 13 december.
Anmälningsvillkor
Anmälningsavgift om 5 000 SEK betalas vid anmälan (betalningsfrist om 14 dagar).
- Vid eventuell avanmälan mer än åtta (8) veckor innan turneringens startdatum - före 8 november 2024 - återbetalas 100% av anmälningsavgiften.
- Vid eventuell avanmälan mellan fyra till åtta (4–8) veckor innan turneringens startdatum - från 8 november till 5 december 2024 - tas en administrationsavgift om 500 SEK ut. Resterande del av anmälningsavgiften återbetalas.
- Vid eventuell avanmälan mellan två till fyra (2–4) veckor innan turneringens startdatum - från 6 december till 19 december - återbetalas 50% av anmälningsavgiften.
- Vid eventuell avanmälan senare än två (2) veckor innan turneringens startdatum - från den 20 december - återbetalas anmälningsavgiften ej.
Deltagaravgifter betalas i samband med bokning av dessa (betalningsfrist om 14 dagar) - eller senast 20 december 2024.
- Vid eventuell avanmälan återbetalas deltagaravgifterna.
I U11-klassen skall spelarna vara födda 2014 eller senare."
Samträning Team 14/15
Samträning Team 14/15
Samträning Team 14/15 på Skarpe Nord, utomhus.
Samträning Team 14/15
Samträning Team 14/15
träning Team 14
Samträning Team 14/15 på Skarpe Nord, utomhus.
Samträning Team 14/15
träning Team 14
Träning Team 14
Samträning Team 14/15 på Skarpe Nord, utomhus.
Träning Team 14
Träning Team 14
Samträning Team 14/15 på Skarpe Nord, utomhus.
Samträning Team 14/15
Samträning Team 14/15
Samträning Team 14/15 på Skarpe Nord, utomhus.
SamTräning Team 14/15
Träning Team 14
Samträning Team 14/15 på Skarpe Nord, utomhus.
SamTräning Team 14/15
Samträning Team 14/15 på Skarpe Nord, utomhus.
SamTräning Team 14/15
Samträning Team 14/15
Samträning Team 14/15 på Skarpe Nord, utomhus.
SamTräning Team 14/15
Samträning Team 14/15 på Skarpe Nord, utomhus.
SamTräning Team 14/15
SamTräning Team 14/15
Samträning Team 14/15
Samträning Team 14/15 på Skarpe Nord, utomhus.
SamTräning Team 14/15
träning team 14
Samträning Team 14/15 på Skarpe Nord, utomhus.
SamTräning Team 14/15
träning team 14
Samträning Team 14/15 på Skarpe Nord, utomhus.
SamTräning Team 14/15
träning team 14
träning team 14
träning team 14
träning team 14
träning team 14
träning team 14
träning team 14
träning team 14
träning team 14
träning team 14
träning team 14
träning team 14
Samträning Team 13 & Team 14
Träning Team 14
Träning Team 14
Samträning Team 13 & Team 14
Träning Team 14
Träning Team 14
Samträning Team 13 & Team 14
Samträning Team 13 & Team 14
Hej detta är endast en förfrågan vilka som skulle vilja vara med på träning med Team 15 de gånger vi får möjlighet till det.
De som svarar ja kommer att bli inbjudna framöver, de som svarar nej på kallelsen kommer inte att få frågan, skulle intresset ändras under säsong så vll jag att ni meddelar mig.
// Andreas
Träning Team 14
Samträning Team 13 & Team 14
Träning Team 14
Samträning Team 13 & Team 14
Samträning Team 13 & Team 14
Träning Team 14
Träning Team 14
Samträning
Samträning
Träning Team 14
Träning Team 14
Samträning Team 13 & Team 14
Samträning Team 13 & Team 14
Träning Team 14
Samträning Team 13 & Team 14
Träning Team 14
Träning Team 14
Samträning Team 13 & Team 14
Samträning Team 13 & Team 14
Träning Team 14
Samträning Team 13 & Team 14
Samträning Team 13 & Team 14
Samträning Team 13 & Team 14
Träning team 14
Träning team 14
Träning team 14
Träning team 14
Samträning Team 13 & Team 14
samträning team 14/13
Samträning Team 13 & Team 14
Samträning Team 13 & Team 14
Samträning Team 15 & Team 14
Information om kommande säsong
Hej vi har fått möjlighet att vara knattar innan match, som får möjlighet att byta om och värma upp med A-Laget.
1. De två som ska vara knattar bör vara i omklädningsrummet 1 tim och 15 min innan matchstart för att kunna vara med på värmning.
1. De två som ska vara knattar bör vara i omklädningsrummet 1 tim och 15 min innan matchstart för att kunna vara med på värmning. Knattar denna dagen är Theodore och Carl-Hugo.
Lagfotografering, vår slot är kl 16:50, då skall alla vara ombytta till full hockeyutrustning.
Samträning Team 13 & Team 14
Samträning Team 13 & Team 14
Träning team 14